sejarah terciptanya "orang mude Geng Kite"

Friday, November 5, 2010

Aduhh sibuknya kita!

wooiii..aku dapat RM30..korang dapat apa?.
Dah 2 minggu blog ni siap..tapi nak isi bahan kerap tertunda..itulah sebahgian ragam manusia.nak buat tapak,nak buat rumah,nak buat itu ini amat senang kalau bercakap.tapi nak isi?..punya payah nak laksana.apatah lagi dengan alasan yang amat popular "amat sibuk!".
Sebut kata sibuk.saye teringat ucapan YB Ust  Mohd Nor hamzah ketua pemuda Pas Terengganu..katanya,"sibuk sangatkah kita hingga tak sempat nak sembahyang bagi yang tak sembahyang..sibuk sangatkah kita hingga tak dapat ruang nak buat program setempat khusus untuk pemuda dan setakat mana sibuknya kita hingga tak dapat hadir ke mesyuarat dan program-program yang dianjurkan yang mana ia diadakan sebulan sekali atau 2 bulan sekali?...
Bila teringat teguran sebegitu rasa semangat nak buat kerja jemaah ni..dan menulis ini hanya sekadar nak kongsi "semangat yang hilang" kata XPDC! he he he..Yang penting sekali kena susun semula perancangan..MASA DAH SEMAKIN SUNTUK!
Bermula dengan PRK k.Terengganu selepas Pilihan raya hari tu..kita telah menyaksikan satu demi satu PRK di Malaysia ni..entah berapa kali PRK sye pun malas nak ingat..Pakatan Rakyat ada menang dah ada yang kalah.itu dah adab bertanding .Saye tak berani nak ulas bab tu.
Bagi kami yang sering kali mengikuti suasana mengundi di PRK..sama ada bertugas secara langsung atau sekadar merayu undi..dan terbaru di PRK dun Galas baru-baru ini..menganggapkan semua penyertaan kami dalam siri pilihan raya kecil sebagai ilmu untuk nak dipraktiskan di tempat UPU masing-masing..itulah rasanya sebahagian Hikmah Allah Taala menjadikan tahun ni paling banyak PRK!supaya kita semua belajar,kaji dan merancang dalam nak hadapi Pilihan Raya Umum nanti..kalau kita praktis semua pengalaman PRK..tak mustahil PUtraJaya milik Pakatan!..InsyaAllah..
JOM Gempur UMNo!




No comments: